2018. március 31., szombat

Tojásfestés ecsettel, festékkel, ahogy a Nyuszi is csinálja




Gyerekkoromban emlékszem alig vártam a tojásfestést. Úgy képzeltem, ahogy a mesekönyvekben is ábrázolják, festékkel, ecsettel szépen kidíszítjük a tojásokat. Nagyon csalódott voltam, amikor kiderült, hogy a tojásfestés azt jelenti, hogy egy nagy lábas vízbe beáztatjuk őket. A berzseléshez, apró levélkék simítgatásához, harisnya ráigazításához a tojásra még kicsi voltam, persze azt csodálattal figyeltem, ahogy anyukám készíti. Amikor nagyobb lettem készítettünk tojást írókával (gicával) is, nagyon élveztem a hangulatát, a munkát a meleg, olvadt méhviasszal, aminek az illata belengte a konyhát, aztán a megszáradt viasz alól előbukkanó csodálatos mintákat. Rebeka még csak öt éves,  az írókázás még nem lenne akkora sikerélmény neki, ezért azzal még várok néhány évet, de mindenképpen szerettem volna valahogy úgy kidíszíteni a tojásokat, hogy ő is részt vehessen benne. Sokat gondolkoztam, amikor az egyik falubeli anyuka nagyon jó ötletet adott, azt mesélte, hogy a kifújt tojásokat hurkapálcikára tűzve szokta kifesteni sima temperával. Rögtön tudtam, hogy ez lesz a mi módszerünk, mindig sok festékem van otthon, főleg akril és tempera szép pasztell színekben, már láttam is magam előtt a bézs, púderrózsaszín színű tojásokat. A módszert annyival továbbfejlesztettem, hogy hungarocell táblába böktük a tojásokat. Meglepődtem, hogy Ruben is ragaszkodott hozzá, hogy részt vegyen a tojásfestésben, az ilyen festős, maszatolós dolgok általában nem szokták felkelteni az érdeklődését. Végig ott ült velünk és egymás után festette le a tojásokat, kizárólag a rózsaszín színt volt hajlandó használni. Miután lefestettük valamennyit, addigra az első néhány tojás már meg is száradt és jöhetett rá a minta. Virágok, pöttyök, csíkok, nagyon élveztük mind a hárman. Este miután teljesen megszáradtak, matt hobbilakkal lekentem őket, majd vékony kender zsinegre felfűztük őket és anyukám barkafáját díszítettük vele.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése