2017. szeptember 23., szombat

Élet az erdei tögyfán - Nagy filckönyv

Szerettem volna Rebekának egy filckönyvet. Néztem a Meskán, találtam is. Méregdrágán, legfeljebb két lapból állókat. Szerettem volna ha több lapos, ha minél ötletesebb megoldások vannak benne., tépőzárral cserélhető hátterek, zsebek, és olyan helységek, helyszínek, amelyek az ő életükben is jelen vannak. És sokat gondolkoztam. Sokáig. Végül arra jutottam, amire ilyen gondolkozások alkalmával, többnyire jutni szoktam, hogy én is meg tudom csinálni. Legalábbis megpróbálom.

Egyszer volt, hol nem volt volt egy nagy tölgyfa. Lakott rajta két bagoly ésbenne,  a hatalmas nagy odúban pedig egy rókacsalád, akik nagyon jó barátai voltak a baglyoknak.

A fa, nem közönséges tölgyfa, hanem egy varázsfa.  Ősszel színes őszi levelek vannak rajta. Mindenféle, nemcsak tölgyfalevél. Juharfa, bükkfa, platánfa levél.


Tavasszal virágba borul. Nem is akármilyen virágba, rózsazsín gyümölcsfa virágokat hoz.


Télen pedig hópelyhek díszítik kopár ágait.



A rókacsalád nagyon boldog, éppen születésnapot ünnepelnek. Anyuka róka, apuka róka és kisróka, aki még nagyon kicsi, ezért etetőszékben ül. Tortával, lufikkal, bodza szörppel, ahogy azt kell.




Utána kimennek a kertbe játszani, ahova barátaikat, a baglyokat is meghívják. Csúszdáznak, hintáznak, libikókáznak és homokoznak.





Amikor elfáradnak, elmennek aludni, de előtte fogat mosnak és megfürdenek. Meghívják a baglyokat is pizsamapartira






Végül, miután a bagoly egy szép esti mesét mond a többieknek a fotelból, az izgalmas nap után egy jót alszanak a pihe-puha ágyacskájukban.



Rebeka a nyaralás reggelén kapta meg, a hosszú autóút előtt. Nagyon bevált, sokat játszott vele az út alatt, és azóta is nagyon szereti. Akkor még csak virágzó fa volt, most kapott hozzá őszi leveleket, télen fogja megkapni hozzá a hópelyheket. Ezek tépőzárral cserélhetőek a fán. Lehet, hogy készítek neki egy sünit is a csapathoz, aki téli álom helyett a rókacsaládnál húzza meg magát, télre pedig egy hóembert.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése